Sunday, July 26, 2009

来一次正式的自我介绍

好啦好啦,为了表示基本礼貌和感谢大家对安邦女的欢迎,我就抱着枇杷膏半遮脸,千呼万唤死出来啦(来自著名名句)。还有谢谢大家昨天这么大声地叫我,顿时有种好像大明星syoksyok的感觉,虽然任人渣Gary把我的名叫到好像女性生殖器官的名字酱,不用紧,我还是很开心,因为实际上我也不知道purplezt该怎么读。



首先来个个人资料:

姓名:魏紫俪
性别:女
生日:12-11-1986
星座:天蝎座
国家:马来西亚
语言:中文、马来文、英文、广东话、客家(懂两句)、福建(懂多几句)
兴趣:阅读、集邮、交笔友
三围:30-30-30
喜爱歌手:曹格、张信哲、阿牛、孙燕姿等
喜爱食物:妈妈煮的菜





----------------------------------





Okie okie 够了够了。纯粹模仿小学纪念册的模式烂gag一下,我很喜欢烂gag。咳咳,我要认真了。唔,首先我的出生地当然是安邦啦,家中最小,上有父母和2个哥哥(1980&1982)。接受了至少12年的华文教育,基本上我的思想是蛮传统,但是也很喜欢搞怪,我相信我能在人渣混得不错,不是说人渣传统,是说我蛮喜欢人渣们的搞怪方式,从这个部落格和肥渣的形容有得而知。虽说我家算是在KL一带,可是我是个非常不都市女生;clubbing? 没有。yum cha? 没有。不是不要,是没机会,只能怪家教太好。哈哈



每次家长日班导师总会说我很乖很静,其实我不太喜欢这形容,可是我还真的蛮乖蛮静的,相信往后日子大家会认同:P。我现在是大三,是的,快毕业;是的,很期待;也是的,很彷徨。主修心理学,副修社会学,很厉害酱可是不懂可以做什么。在这几个月,我决定,唔我想我应该会往摄影这方面去发展,可是没这么快,因为没有相机,哈!

唔……还要讲什么咧。噢,来了墨尔本反而我更喜欢大马的杂杂的文化,应以为荣,还到处去传播,很好玩。墨尔本是亚洲人很多的地方,走在城市的超级市场,看到的70%是华人,我的妈。不过离开城市比较远的suburbs,华人就比较少了。有机会大家可以来这里玩玩,墨尔本是个综合了旧与新的文化,有很多不同国家的餐馆,也有很多韩国妹,正点。帅哥嘛,觉得还不多,香港潮男勉强过关。哈哈

homesick?会想家,但很少严重到sick的地步,我想是因为跟二哥一起住的关系,互相照应,所以一切很ok。有时比较显就会想很多以前的回忆,有时会寻找一些亲切感,我想我会很喜欢槟城,不是客套话,是可能因为我家比较年长的长辈都说福建话,所以听到有人讲福建话或是有福建音的华语就像回到老家,很亲切,但是我不太会讲,哈哈!而且我们的福建话不太一样,猪肉,你们说‘du bak’,我家说‘di-r bak’。哈哈,做么讲到dubak去了。

好啦,我相信我们会有机会见面,还有很多时间来clubbing和yum cha,可能有朝一日大家会看到我的脸看到显去了。:)

26 comments:

  1. how gary pronouce your name? virginal? haha.. anyhow, you think you can join in and mix in RenZha easily before you meet me? think twice ya. I am going to give you hard time. sorry ya CCT, is the protocal... HEHEHE. I going back Penang this weekend. Prepare youself...don't ever think that you can easily get away by showing your trying to be cute face. NEVER....

    ReplyDelete
  2. 淫渣!Dun thk u r so geng ler!i ask one chicken come u immediately 收皮!u know the story abt cat scare elephant,rat scare cat,elephant scare rat? u scare akai! :p

    Haahha..purplezt, i thk u knw our english is bad so u write in chinese..hmm!good!but got one ppl chinese totally gone!AGOGO! ahahah..Akim, u have to be the translator :p Thanks for the nice sharing!

    BTW, u got nicer 三围 than me ler..mine only 29,29,29..hehe..

    ReplyDelete
  3. Such a cute and good introduction. Dont worry, your hokkien pronounce same with my husband...owes 'di bak' and fish called 'hee' instead of 'hu'... hahaha....

    Clubbing??? Not all renzha able to make it… 1st, u must ask ur BOY FRIEND…. He GO, we GO!!!! hahahhaa

    anyways, welcome to Renzha Gang.... :)


    淫渣 - mai kapsiau! kakaka

    ReplyDelete
  4. Long time din see this kind of introduction,good...
    Don't worry, ur hokkien will be better tahn now after you join us...We also can speak in Cantonese as well but not smoothly like you and amak...But surely good than 5k lor....hong..hong..hong...hahaha

    ReplyDelete
  5. Yeah... nice to meet u from pic first... =)
    Your hokkien will improve as well if join this group. At begining i also not really know how to speak in hokkien, 今非昔比, my hokkien pro now. =P Am i rite? all my renzha gang..

    ReplyDelete
  6. yauyeng渣_pp : speechless on u.... hahahhaaha

    ReplyDelete
  7. hahaha this淫渣only at penang for 10days out of 1year only...so no need diao him..he wont stand a chance to buli u 1...as long as got lai lai...hor amak...hor hor...hehehe...yea it is good that you write out your story..cz renzhee always urge me for more..knn somemore steal photo from my laptop just to have a look on the real u..

    ReplyDelete
  8. weii yauyeng zha....ur hokkien still emm...sucky la...hahahaha...bali seng~
    hahahaha..kena teased by the bali kia somemore..."Nah Your BaliSENG!!!"

    ReplyDelete
  9. haha... scary leh. haha. by the way, you should consult with 傻渣 who kena diao until gila gila now.... CHE. Fang Kei Kui Lai....

    ReplyDelete
  10. I would like to say my intention of posting this isn't try to impress or please renzha, it's simply something about me. Don't judge me with the photos, they are meant to be funny.

    Chun Ting, you are not my main concern anyway.

    Meanwhile, thank you the rest of you :)

    ReplyDelete
  11. Purplezt : dont bother this 淫渣 . he owes like that one...owes talk shit... he didnt intend to express anything... His main character in RenZha gang is cari pasai on everyone... not only u...we all kena b4... dont diao him...

    trust me... we know more than 10years dee...

    ReplyDelete
  12. ????????
    Clubbing?? oh yeah...lets go!!

    ReplyDelete
  13. yea lo淫渣..cut her some slack...dun be too harsh la to the newbie..afterall, she is owned :)else i ask akai puu u gao gao

    ReplyDelete
  14. 淫渣!recently u lack of sex izt?siao chong nao?!talking non sense..be friendly a bit to our new member ok? hmm..mayb u kena tiao by akai until now gila gila now..

    Purplezt, dun be heart feeling. this fellow is so sarcastic & oways like to act crazy even though he is normal :p we ored get use to it.when he try to do sth to us, we jx F him wit few kasar kasar words then he will turn to syiok syiok patern..haha..how cute he is..
    dun wori,lai lai tong lei zok zu :)

    ReplyDelete
  15. 淫渣, pls behave yourself lar...

    Purplezt, don't worry, i will help you to settle him this week...

    lou 淫渣, see u this week o...kakakaka

    ReplyDelete
  16. HoooooRay!!! Good job akai! Hahaha...

    淫渣,get ready ur ao ku ya...

    ReplyDelete
  17. agogo....i support ur sentence!! yeah yeah! Clubbing Clubbing.

    welcome 紫俪,u r the most beauty here, they all lao za bo liao.

    cici, don care ur san wei is 29,29,29, i also satisfy it. muacks!!

    ReplyDelete
  18. 9 inch long, 2 inch diameter x 3...Wow Wow..
    CCT 8 inch diameter, 2 inch long...hahahahah...
    bak tiam..........

    pity agogo..only know 'clubbing' one word in whole essay :p

    ReplyDelete
  19. wah wah.. only 2 days didn't log in ... so many comments and interesting conversation woo.

    Ampang gal, good sharing ... at least we know you more here.. not like CCT.. never share !!

    ahha .. cici i am about to think abt the bak tiam..29;92;29;92.. wahhh so many number but i know 2 inch vs 8 inch story..

    Agogo..nvm.. i explain to you offline yar.. you know clubbing now is more than enuff

    ReplyDelete
  20. yea lo lu beh cham...2days tak tau pi mana...
    i told u guys liao ma that she is sporting..emm i forget liao whether got o not..hahaha..unlike me sisisoksok...
    well, is good la that you guys know each other liao...but pity me...that cilaka 妈渣_cici always ugut me wana write my story in the blog...ma wu e..i got spy under my selimut jor!!!

    ReplyDelete
  21. and diu..i always get confused by this 2 name:
    妈渣
    鸡渣
    damn is difference by 1 部手

    ReplyDelete
  22. is 部首 not 部手...diu! eventhough u say is difference by 1 部手but 马&鸟 same meh? mata sepek ar? im beh!can run fast..akai is ciao..can fly one.. ciao?huh?miciao? :p

    when i ugut u?u write sendiri punya ok?i NEVER ask u to write!i NEVER FORCE u to write..dun write la..(imagine my lapu face talking to u ;p)haha..mian xia lo..see wat gonna happen then :p

    ReplyDelete
  23. CCT, if 马&鸟 same, then '9'(dog) & '2'(pig) also same lor. Same 部首....:-p

    ReplyDelete
  24. halo halo, my dear 猪媳妇,like the way u introduce urself lo...opps,forgot to intro myself to u, im 猪仔的猪妈-傻渣。。。猪仔不是我生的,但是我喂的。。。哈哈。。。
    好喜欢你,你真的很不同于“普通”的大都市女孩,你很特别很直爽很真,简直就很符合人渣的条件!

    我说那个淫渣,你还真的以为你很‘淫’吗?开什么玩笑?你都不知要排老几呢?上有发烂渣,下有任人渣,你敢乱来?我当天会那么失手,还不是因为在车上要配合你的淫歌,病倒了。。。要不然。。。我和鸡渣出手,你蛋蛋都“收皮”啊!

    好啦好啦!谁都不怕谁啦...紫俪,其实我相信淫渣没什么的,毕竟他是人渣家族的长老,所以习惯长老的口气而已,跟他熟络了,会觉得他还蛮了解女人的。。。且让我们多了解吧!

    总之,猪媳妇,我们要定你了!猪仔,好样的!

    ReplyDelete